Dolfijnen spotten en kaaimannen vangen

20 februari 2016 - Paramaribo, Suriname

Vandaag had ik mijn tweede tripje. We vertrokken om half 3 vanuit Leonsberg met de boot om dolfijnen te gaan spotten in de Suriname rivier. Na korte tijd op het water te zitten zagen we al de eerste vin boven het water uitsteken. Net als een stel ramptouristen haalde we natuurlijk gelijk ons fototoestel te voorschijn, maar de dolfijnen waren natuurlijk te stel! Maar wat een prachtig moment was dat. Na een leuke boottocht te hebben gehad kwamen we aan bij het eilandje genaamd 'Rust en werk'. Dit was vroeger een oude plantage geweest en daarom was het leuk om over dit eiland een ronde te wandelen. Op dit moment leefde de mensen op dit eiland vooral van de visvangst. Na op het eiland een hapje gegeten te hebben begon het te schemeren en besloten dus om met ons boot naar het eiland 'Johanna Magaretta' te varen vanaf waar wij met een volgende boot de kaaimannen konden spotten. De bootjes waar we in mochten om de kaaimannen te spotten zagen er heel onstabiel uit en ook moest gekeken worden naar de indeling om te voorkomen dat de boot om zou vallen. Toen we op het water gingen ging onze adrenaline spiegel helemaal omhoog. Het leek alsof we in een griezelfilm zaten. Boven ons hoofd vlogen vleermuizen, in het water zaten kaaimannen, aan de kant zaten waterslangen en daarbij was het nog volle maan ook. Na even op het water te zitten werd gezegd dat onze boot kapot was wat helemaal voor spanning zorgt. Na een spannende tocht hadden we een kaaiman gevangen en mochten we hem vasthouden. Gelukkig lagen die kaaimannen doodstil, omdat zij zelf banger waren voor ons. Uiteindelijk hebben wij de kaaiman weer terug gezet in het water.